niedziela, 19 kwietnia 2015

Technikum czy liceum ?

Hejka !
Jak wiecie, albo nie wiecie , w tym roku jestem w trzeciej klasie gimnazjum. 
I co potem ?
Za pewnie większość z moich rówieśników zastanawia się nad wyborem szkoły średniej. 
Ja już podjęłam decyzję. Wybieram TECHNIKUM !
A dlaczego ?
Mimo tego, że technikum trwa cztery lata, wiem, że po technikum łatwiej będzie z pracą niż po liceum. Wiem, że po szkole pójdę na studia, a jeżeli sytuacja pieniężna nie pozwoli, to pójdę na wieczorowe i będę pracowała. 
Po liceum będzie z tym zdecydowanie trudniej, ponieważ po technikum będę miała maturę i zawód, czyli tak jakbym poszła do liceum i szkoły zawodowej. Więc chyba bardziej się opłaca. 
Wiem, że zazwyczaj w technikum ( bynajmniej przy mojej miejscowości) są klasy typowo męskie, czyli na przykład mechatronik, technik pojazdów samochodowych. Jest też hotelarstwo, ale z moim angielskim, lepiej nie ryzykować. Więc wybrałam INFORMATYKĘ. 
Mam nadzieję, że szkoła mi się spodoba i nie będę żałowała swojego wyboru. 
Jeżeli chodzi o to dlaczego informatyka, to wybrałam to dlatego, że po informatyce łatwo z pracą, informatykę lubię, a także mam taki trochę rodzinny gen, że tak powiem. Mój tato jest informatykiem ( ale nie z wykształcenie) , mój brat jest informatykiem i moja siostra. Więc ja też !
Oczywiście moje marzenia o psychologi nie przestały być dla mnie ważne. Dalej bardzo bym tego chciała. Studia psychologiczne skończe, o ile sie dostane. 
A Wy idziecie do technikum czy liceum ?



Do zobaczenia w kolejnym poście. 
Cześć :D :3 :*

4 komentarze:

  1. Też idę na informatykę,tylko z tą różncą,że nie mam wyboru :/ Ale nie ma źle zawsze potem mogę iść do szkoły służb ochrony o czym zaczynam myśleć na poważnie :)
    1000in1blogger.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja rok temu musiałam podjąć taką decyzję. I wybrałam technikum.
    Pozdrawiam.
    nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja byłam w liceum, niestety poziom techników u mnie w mieście był denny ;)

    { [Blog] [IG] }

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja osobiście jestem za liceum, nie wiem dlaczego ale mam jakieś 'uprzedzenia' do technikum. Na pewno zbędne i mam nadzieję, że się ich pozbędę. Myślę o profilu mat-fiz, biol-chem czyli o tym czego nie lubię.. :D
    Dlaczego? Praca, praca, praca, Praca, praca, praca, Praca, praca, praca... Moje marzenie to zostać architektem, ale czy się uda to nie wiem! Biol-chem to lekarz i wszystko w okół niego jeśli mnie rozumiesz.. :)
    Powodzenia i pamiętaj by dobrze się zastanowić. :*

    Zapraszam do mnie:
    http://fashionforazmariaa.blogspot.com/ <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za każdy komentarz! To duża motywacja!
Nie bawię się w obs/obs itp.